Friday, January 1, 2010

Hari ini.... datang lagi..


2010... dulu, aku tak pernah terfikir akan terus mengecapi hidup hingga usia ini. Banyak yang aku belajar melalui kenangan dan pengalaman.. walaupun secara fiziknya manusia sekitarku melihat aku sebagai seorang insan yang tabah..namun...pernah jua aku tersunggur bagaikan manusia yang paling lemah bila berdepan dugaan hidup..berat...sungguh, jika ditanya sunggupkah aku berdepan lagi dengan dugaan itu. Jawapanku pasti.. TIDAK. Tak tertanggung dek diri ini..sungguh...semua itu terlalu berat bagiku. Diuji secara mental dan fizikal.. namun..satu pegangan hidupku yang utuh kupegang.. tuhan tak akan menduga hambanya dengan ujian yang tak mampu ditanggung..kerana tuhan itu Maha Agong.. Maha Mengetahui..itu kata-kata seorang ustazahku dulu.. dan...aku pohon..agar 2010.. satu tahun keramat yang menjadikan aku lebih tabah, lebih bersyukur dan lebih patuh kepada suruhan-Nya..agar aku bisa jadi hamba yang dirahmati.. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

sayang selalu...(",)