Thursday, February 3, 2011

manis rasa 'sayang' & wangi bau 'kasih' itu


katamu...kalau sayang katakan sayang... semudah itu 'sayang' bermain di bibir kita... rasa sayang yang dulunya tiap hari kugilap dengan selendang kasih itu mula berdebu... lama sudah rupanya kita bersama 'kasih dan sayang' ini...hingga aku terlupa saat pertama kasihmu bersama sayangku...

makin lama waktu bagaikan makin pantas menari... jauh melarikan sisa 'kasih & sayang' itu...dan kita sebenarnya masih keliru tentang rasa itu... rasa yang pernah kita gilap bersama suatu ketika dahulu..

mungkin lewat waktu ini bisa kita hentikan semua rasa yang telah sama-sama kita gilap itu...hati bagaikan mati bila rasa itu disentuh.. kasih dulu kian berdebu, walau telah kugilap kembali bersama lembar kenangan lalu, masih tetap begitu rasa itu...

mungkin manis rasa 'sayang' dan wangi bau 'kasih' telah jauh meninggalkan kita yang masih mengharap akan sebuah kepastian... aku terasa seakan ingin berhenti berlari mengejar semua rasa itu, semua bau itu... seakan kaki enggan benar melangkah lagi...

dan kini aku masih menapak di tempat yang sama sewaktu aku berhenti berlari... masih di sini...walau makin jauh rasa itu pergi, aku akan tetap di sini bersama sisa kasih yang masih berbaki...


CoRetaN Qisya... (",) bersama selamanya

No comments:

Post a Comment

sayang selalu...(",)